*Üniversite Senatosu’nun 25.11.2008 tarih ve 1 9 nolu toplantı tutanağının ekidir.
GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
SEYİRTEPE KAFETERYA EĞİTİM-UYGULAMA VE ÇALIŞTIRMA YÖNERGESİ
DAYANAK
Madde 1- 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanununun 46. ve 47. maddeleri ile Yüksek Öğretim Kurumları Mediko-Sosyal, Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği hükümlerine göre düzenlenmiştir.
AMAÇ
Madde 2- Üniversitenin Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksekokulu, Gaziantep Meslek Yüksekokulu Aşçılık Programı ve Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu öğrencilerinin, eğitimlerinin bir parçası olan uygulamalı eğitimlerin yapılması ve Gaziantep Üniversitesi personeline sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerin daha ucuz ve kaliteli sunulmasıdır. Tesiste eğitim ve kaliteli hizmet önceliklidir. Buna karşın bu tesisin ekonomik bir işletme olarak yönetilmesi ve gelirlerinin giderlerini karşılayacak düzeyde olmasına gereken özen gösterilir. Tesisten elde edilecek gelir; her şeyden önce tesisin bakım, onarım ve modernizasyonuna ile eğitim faaliyetleri için kullanılır.
KAPSAM
Madde 3- Tesis, restoran ve spor kompleksinden oluşur.
YÖNETİM ORGANLARI
Madde 4- a) Yönetim Kurulu
b) Yürütme Kurulu
c) Eğitim Kurulu
d) İşletme Yöneticisi
e) İşletme Yönetici Yardımcısı
YÖNETİM KURULUMadde 5- Gaziantep Üniversitesi Yönetim Kurulu aynı zamanda SEYİRTEPE KAFETERYA EĞİTİM-UYGULAMA İŞLETMESİNİN Yönetim Kuruludur.
YÖNETİM KURULUNUN GÖREVLERİ
Madde 6- Tesisin işletilmesi, denetlenmesi ile ilgili ilke kararları alıp, Yürütme kurulunca teklif edilen konuları karara bağlayarak; tesiste geçerli olacak Ücret ve Fiyat Tarifelerini onaylar.
YÜRÜTME KURULU
Madde 7- Yürütme Kurulu Rektör’ün görevlendireceği bir Rektör Yardımcısının başkanlığında, Rektörce görevlendirilecek Gaziantep Üniversitesi çalışanlarından ve Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanından oluşur.Yürütme Kurulu üyelerinin görev süresi iki yıl olup, Rektörün gerekli gördüğü hallerde bu görevlendirme aynı şartlarla yinelenebilir.
YÜRÜTME KURULUNUN GÖREVLERİ
Madde 8-Yürütme kurulunun görevleri şunlardır;
EĞİTİM KURULU
Madde 9- Eğitim kurulu Rektör’ün görevlendireceği bir Rektör Yardımcısının başkanlığında, tesiste uygulamalı eğitim yapan öğrencilerin bağlı oldukları Fakülte Dekanı ve Yüksekokul Müdürleri ile yine Rektörün görevlendireceği Üniversite Çalışanlarından oluşur. Eğitim Kurulu üyelerinin görev süresi iki yıl olup, Rektörün gerekli gördüğü hallerde bu görevlendirme aynı şartlarla yinelenebilir.
EĞİTİM KURULUNUN GÖREVLERİ
Madde 10- Eğitim Kurulunun Görevleri Şunlardır;
İŞLETME YÖNETİCİSİ
Madde 11- İşletme Yöneticisi, Rektör tarafından Üniversitede Çalışan Personel arasından Müdür sıfatı olmaksızın görevlendirilir. Bu görevlendirme müktesep bir hak olmayıp, Rektör uygun gördüğü hallerde bunu sonlandırabilir.
İŞLETME YÖNETİCİSİNİN GÖREVLERİ
Madde 12- İşletme Yöneticisi;
sorumludurlar.
İŞLETME YÖNETİCİ YARDIMCISI
Madde 13- Gerektiğinde Üniversite Çalışanları arasından Rektör tarafından görevlendirilir.
İŞLETME YÖNETİCİ YARDIMCISININ GÖREVLERİ
Madde 14- İşletme Yöneticisi Yardımcısı, İşletme Yöneticisinin vereceği işleri yapar ve İşletme Yöneticisinin bulunmadığı zamanlarda onun görevlerini üstlenir.
MALİ İŞLER
Madde 15- Tesiste verilen hizmet karşılığında tahsil edilen gelirlerin ve tesislerin işletilmesi amacıyla yapılan giderlerin muhasebesi mevzuata uygun şekilde tutulur ve elde edilen gelir Yürütme Kurulunca belirlenen bir banka ve/veya bankalarda açtırılan hesaplarda toplanır.
Günlük giderlerin karşılanabilmesi için İşletme Kasasında bulundurulması gereken nakit miktarını (yani kasa limitini) Yürütme Kurulu, ihtiyaçlar ve İşletme Yöneticisinin taleplerini de dikkate alarak tespit eder. Hizmetlerin yürütülmesi adına bankalardan para çekmek için üç isim bildirilir, ancak iki imza yeterli görülür.
Ödemeler; çek, vadeli senet veya açık hesap şeklinde yapılabilir. Günlük kasa limiti üzerinden yedi günlüğü aşan miktarlar, en geç onuncu günün sonuna kadar banka hesabına yatırılır.
MUHASEBE UYGULAMALARI
Madde 16- Maliye Bakanlığı’nın Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca işletilen tesislerin muhasebe uygulamalarına dair esas ve usuller (Resmi Gazete,30.12.2005 tarih ve 26039 sayı) çerçevesinde yapılır.
SATIN ALMA ESASLARI
Madde 17- Bakım onarım ile satın alma işlemleri 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun 22/d maddesi gereğince doğrudan temin usulü ile yapılabilir.
FİYATLARIN BELİRLENMESİ
Madde 18- İşletme Yöneticisi tespit edilmiş esaslar (kar yüzdesi, indirimler vs) çerçevesinde ilgili Fiyat Tarifelerini hazırlar. Önerilen Fiyat Tarifeleri Yürütme Kurulunda görüşüldükten sonra Yönetim Kurulunun onayına sunulur. Üniversite etkinliklerine katılımcı olarak davet edilenlerden ücret alınmaması, ancak Yürütme Kurulunun önerisi ve Rektörlük Makamının yazılı onayı ile olur.
KASA LİMİTİ
Madde 19- Yürütme Kurulunun önerisi üzerine Yönetim Kurulunca belirlenir.
TESİSİN ÇALIŞMA SAATLERİ
Madde 20- Yürütme Kurulunun önerisi üzerine Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.
TESİSTEN YARARLANANLAR
Madde 21-Tesisten ;
yararlanır.
TESİSTEN YARARLANANLARIN UYACAĞI HUSUSLAR
Madde 22- Tesisten yararlanmak isteyenler Yönetim tarafından belirlenen kurallara uymak zorundadırlar. Kurallara uymamakta ısrar edenlerin tesise girmeleri engellenir, Gaziantep Üniversitesi mensupları hakkında ise disiplin işlemleri yapılır.
TESİSTE ÇALIŞANLAR
Madde 23-Kadrolu personel dışında tesiste çalışanlar ilk üç ay deneme süresine tabi olur. Teşvik edilmelerini sağlamak için başarılı çalışanlara için İşletme Yöneticisinin önerisi, Yürütme Kurulunun uygun görüşü ve Rektörlük onayı ile ücret artışı sağlanabilir. Bahşişler (varsa ’ler ve diğer eklentiler) bir havuzda toplanarak, tesis çalışanlarına Yürütme Kurulunca belirlenen Kriterler doğrultusunda dağıtılır.Fazla mesailer ile özel günlerde ekstra ( takviye) personel ve/veya görevliler için günün rayicine göre, İşletme Yöneticisinin teklif ve Yürütme Kurulunun onayı ile ek ücret verilebilir.
TESİSTE ÇALIŞANLARIN UYACAĞI HUSUSLAR
Madde 24-
A) Eğitim Verecek Birimler: Tesiste eğitim verilen akademik birimler, eğitim kalitesini yükseltmek için gerekli önlemleri alır ve gerekirse Eğitim Kurulu’na öneride bulunurlar. Ayrıca, söz konusu birimler, çalışan personelin Hizmet İçi Eğitimlerinden de sorumludurlar.
B) Diğer Görevli Elemanlar:
Çalışan personel hiçbir zaman ve şekilde Konuklarla tartışmaya giremez. Bu ve benzeri hallerde süratle İşletme Yöneticisini haberdar eder.
TESİSLE İLGİLİ GENEL ESASLAR
Madde 25-Tesisin işletilmesi ile ilgili esaslar aşağıda belirtilmiştir.
YÜRÜRLÜK
Madde 26- Bu Yönerge Gaziantep Üniversitesi Yönetim Kurulunca onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.
YÜRÜTME
Madde 27-Bu Yönerge hükümlerini Gaziantep Üniversitesi Rektörü yürütür.