International Journals |
|
Year |
Content |
2015 | Journal / Book Name: Eurasian Journal of Educational Research No/Edition: 59 Authors: Karabay, A.; Kuşdemir Kayıran, B. ve Işık, D. The investigation of pre-service teachers' perceptions about critical reading self-efficacy. |
2012 | Journal / Book Name: International Journal of Human Sciences No/Edition: 9 (2) Authors: İflazoğlu Saban, A.; Shearer, B.; Kuşdemir Kayıran, B. ve Işık, D. The validity and reliability study of Turkish version of the multiple intelligences developmental assessment scales. |
2012 | Journal / Book Name: Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri No/Edition: 12 (4) Authors: Kuşdemir Kayıran, B. ve Karabay, A. İlkokuma yazmayı farklı yöntemlerle öğrenen ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri üzerine bir çalışma. |
2007 | Journal / Book Name: Eğitim Araştırmaları (Eurasian Journal of Educational Research) No/Edition: 29 Authors: Kuşdemir Kayıran, B. ve İflazoğlu, A. Çoklu zekâ kuramı destekli kubaşık öğrenme yönteminin Türkçe dersine ilişkin tutuma ve okuduğunu anlama başarısına etkisi. |
Communications Presented and Published In a Book In The International Scientific Meetings |
|
Year |
Content |
2017 | Journal / Book Name: 3rd International Conference on The Changing World and Social Research, Rome Authors: Özyurt, M., Başaran M., Kuşdemir Kayıran, B. The investigation of primary school students’ attitudes towards STEM in terms of different variables. |
2017 | Journal / Book Name: 4th International Euroasian Educational Research Congress, 11-14 Mayıs, Denizli Authors: Kuşdemir Kayıran, B., & Özyurt, M. Sınıf öğretmenlerinin özel alan yeterliliklerini kazanma durumlarının incelenmesi. |
2017 | Journal / Book Name: Al Farabi Birinci Sosyal Bilimler Kongresi, 11-14 Mayıs, Gaziantep, Türkiye. Authors: Kuşdemir Kayıran, B. ve Katırcı Ağaçkıran, Z. İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarının ve okuma hızlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi |
2017 | Journal / Book Name: 4th International Euroasian Educational Research Congress, 11-14 Mayıs, Denizli. Authors: Özyurt, M.,& Kuşdemir Kayıran, B. STEM tutum ölçeğini ilkokul ve lise düzeyine uyarlama çalışması. |
2017 | Journal / Book Name: International Conderence on Education, Teaching &E-learning,11-14 August Prague Authors: Özyurt, M., Kuşdemir Kayıran, B., Başaran M. Investigation of high school students’ attitudes towards STEM in terms of various variables in the context of school type |
2017 | Journal / Book Name: 26th International Congress on Educational Sciences, 20-23 April, Antalya,Turkey Authors: Özyurt, M.,& Kuşdemir Kayıran, B. Analysis of educational faculty undergraduate and pedagogical formation program students’ attitudes to their teacher identities and academic successes. |
2016 | Journal / Book Name: 4th International Congress on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye Authors: Kuşdemir Kayıran, B., & Özyurt, M. Elemantary school teaching special field competencies self-assessment scale: Scale development, reliability and validity study. |
2007 | Journal / Book Name: European Affective Education Network, Affective Education in Action Authors: İflazoğlu Saban, A.; Kuşdemir Kayıran, B. ve Işık, D. The relationship between self-esteem and academic motivation in preservice teacher education. |
International Book(s) or Sections Of a Book That You Write |
|
Year |
Content |
2014 | Journal / Book Name: Contemporary perspectives and research on early childhood education Authors: Karabay, A. ve Kuşdemir Kayıran, B. Pre-School Teachers' Point Of Views About Literacy Practices |
National Journals |
|
Year |
Content |
2016 | Journal / Book Name: Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi No/Edition: 25 (3) Authors: İflazoğlu Saban, A.; Işık, D. ve Kuşdemir Kayıran, B. Üniversite öğrenci ve mezunları ile yetişkinlerin çoklu zeka alanları açısından değerlendirilmesi: Adana/Türkiye örnekleminde bir çalışma. |
2011 | Journal / Book Name: Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi No/Edition: 20 (2) Authors: Karabay, A.; Işık, D.; Günay Bilaloğlu, R. ve Kuşdemir Kayıran, B. Çoklu zeka kuramı temelli çalışmaların değerlendirilmesi: Türkiye örneği. |
2010 | Journal / Book Name: Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi No/Edition: 38 (3) Authors: Karabay, A. ve Kuşdemir Kayıran, B. İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri ve okumaya ilişkin tutumları arasındaki ilişki. |
Communications Presented and Published In a Book In The National Scientific Meetings |
|
Year |
Content |
2007 | Journal / Book Name: 16. Eğitim Bilimleri Kongresi, Bildiriler No/Edition: 1 Authors: Kuşdemir Kayıran, B. ve İflazoğlu, A. Çoklu zekâ kuramı destekli kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine ilişkin tutumları üzerindeki etkisi |