Gaziantep University

GAZİANTEP UNIVERSITY

Türkçe
Assoc.Prof.Dr. EMİNE ŞAHİN
HOMEPAGEPUBLIC RELATIONS
Publications
International Journals
Year
Content
2019
Journal / Book Name: OPUS- Uluslararası Toplumsal Araştırmalar Dergisi
No/Edition: 10
Authors: ŞAHIN E., Duğan, Ö. ve Bical, A.

2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri Bağlamında Siyasal Reklamlar, Twitter ve Haber Gündemi Benzerlik Analizi

2019
Journal / Book Name: Turkish Studies
No/Edition: 14 (3)
Authors: AKÇAY BEKİROĞLU H., ŞAHİN E.,

THE RELATIONSHIP BETWEEN UNIVERSITY STUDENTS’ SOCIAL MEDIA USE INTENSITY AND THEIR TENDENCY TO AGGRESSION

2019
Journal / Book Name: Balıkesir University The Journal of Social Sciences Institute
No/Edition: 22/41
Authors: SAHİN, E. &DUĞAN, Ö.

Use of Crisis Communication Message Strategies in Ads

2018
Journal / Book Name: Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli Dergisi
No/Edition: 26/3
Authors: ŞAHIN E.

USİNG STORYTELLING AS AN ADVERTISING STRATEGY: A NEW

WAY TO CONVEY ADVERTISEMENT MESSAGES IN VIRTUAL

BRAND COMMUNITIES

2018
Journal / Book Name: Social Sciences Studies Journal
No/Edition: 4/21
Authors: ÖZKOYUNCU M., ŞAHİN E.

Pazarlama İletişimi Kapsamında Web Sitelerin Kullanımının Kreatif Reklam Ajansları Örnekleminde İncelenmesi

2018
Journal / Book Name: İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi
Authors: AYDIN B.O, ŞAHİN E.

Hastanelerde Hasta Yakınları Tarafından Belirlenen İletişim Engellerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

2018
Journal / Book Name: International Journal of Social Sciences and Education Research
No/Edition: 2018
Authors: ŞAHIN E. & ŞENTÜRK Z.A.

Analysis of advertising on special days in the context of the agenda setting theory

2018
Journal / Book Name: JASS-The Journal of Academic Social Science Studies
No/Edition: 71
Authors: ŞAHIN E. & YÜNAÇTI M.

Küresel Tüketim Ritüeli "Kara Cuma"ya (Black Frıday) Tüketici Tepkileri ve Çelişkili Satın Alma Davranışı

2017
Journal / Book Name: Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
No/Edition: 5(2)
Authors: ŞAHIN E., UĞUR İ.

Cinsel Çekicilik İçeren Televizyon Reklamlarına Yönelik Tutum Oluşumunda Kültürel Farklılıkların Rolü

2017
Journal / Book Name: Turkish Journal of Public Health
No/Edition: 15(3)
Authors: ŞAHİN E., AYDIN B.O., GÜLŞEN M.T., KUL S.

The Validity and Reliability of a New Scale to Measure Patient-Determined Communication Barriers in Hospitals

2017
Journal / Book Name: Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi
No/Edition: 16(2)
Authors: ŞAHİN E., DUĞAN Ö.

EU and Accession to EU Perception in Sample of Turkish Migrant Workers Live in Germany and France

2016
Journal / Book Name: Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
No/Edition: 6(15)
Authors: AYDIN B.O., ŞAHİN E.

A Model Offer For Solving The Communication Problems At A Level Of The Patient And The Patıent’s Relatives At A Hospital

2014
Journal / Book Name: Epiphany: Journal of Transdisciplinary Studies
No/Edition: 7(1)
Authors: ŞAHIN E.

A  Qualitative Study Revealing the Relationship Between Cultural Indicators and Attitudes Toward the Ads.

Communications Presented and Published In a Book In The International Scientific Meetings
Year
Content
2018
Journal / Book Name: Gelenekselden Dijitale Uluslararası Medya Araştırmaları Sempozyumu
No/Edition: 1(1)
Authors: ŞAHIN E.

HIDDEN ADVERTISING PRACTICES IN ETHICAL PROBLEMATIC OF SOCIAL MEDIA ADS

2018
Journal / Book Name: UMTEB- III. Uluslararası Mesleki ve Teknik Bilimler Kongresi
Authors: ÖZKOYUNCU M. & ŞAHİN E.

Web Sitelerin Pazarlama İleitşim Aracı Olark Kullanımının İçerik Analizi İle İncelenmesi

2018
Journal / Book Name: 16. Internatinal Symposium Communication in the Millennium
Authors: ŞAHIN E.

 

USING STORYTELLING AS AN ADVERTISING STRATEGY: A NEW WAY TO CONVEY ADVERTISEMENT MESSAGES IN VIRTUAL BRAND COMMUNITIES

2017
Journal / Book Name: Al Farabi I. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi
No/Edition: 1 (1)
Authors: DUĞAN Ö., ŞAHİN E.

İşletmelerde Kriz İletişimi: Ülker Şirketi nin Krize Dönüşen   1 Nisan Reklamı Üzerine Bir Araştırma

2017
Journal / Book Name: Innovation and Global Issues in Social Sciences: Extended Abstracts Book
No/Edition: 1(1)
Authors: ŞAHIN E.

Cinsel Çekicilik İçeren Uluslararası Televizyon Reklamlarına Yönelik Tutum Oluşumunda Kültürel Farklılıkların Rolü

2017
Journal / Book Name: 2. Uluslararası İletişim Bilimi Medya Çalışmaları Kongresi
No/Edition: 1/1
Authors: ŞAHİN E., DUĞAN Ö.

Usage Ofadvertısements as Crisis Communication Strategy: Examination of Hyundai And Nutella Advertisements within the Scope of Image Restoratin Theory

2017
Journal / Book Name: 2. Uluslararası İletişim Bilimi Medya Çalışmaları Kongresi
No/Edition: 1/1
Authors: DUĞAN Ö., ŞAHİN E.

Use of Brand Positioning Strategies in Ad: Sample of Shampoos for Women

2016
Journal / Book Name: The 2 nd World Conference on Women’s Studies WCWS - 2016
No/Edition: 3138092
Authors: ŞAHİN E., OĞUZHAN M.

The Importance of Dominant Culture on Adaptation of Foreign Women to Headscarf Trends

2015
Journal / Book Name: International Trends and Issues In Communication & Media Conference
No/Edition: 3466690
Authors: ŞAHİN E., OĞUZHAN M.

Reception Analysis of Male & Female Roles in The Advertisements That Carry Dıfferent Cultural Codes. 

2013
Journal / Book Name: International Conference on Education, Culture and Identity (ICECI)
Authors: ŞAHİN E.

A Qualitative Study Revealing the Relationship Between Cultural Indicators And Attitudes Toward The Ads

2012
Journal / Book Name: New CommunicationTechnologies and Social Transformation
No/Edition: 1(1)
Authors: ŞAHİN E.

Değişen Reklamcılık Anlayışı ve Reklam Modellerinin Gelişimi,  İnteraktif Reklam Modeli

International Book(s) or Sections Of a Book That You Write
Year
Content
2019
Journal / Book Name: Halkla İlişkiler ve uygulama Alanları
No/Edition: 1
Authors: ŞAHIN E.

İmaj Kavramına ve Kurumsal İmaj Oluşturma Uygulamalarına Genel Bir Bakış

2018
Journal / Book Name: Public Relations and Advertising Theories Concepts and Practices
No/Edition: 1
Authors: ŞAHIN E.

Advertising, Cross-Cultural Theories And Hofstede’s Cultural Value Dimension Theory

2017
Journal / Book Name: Research Methods and Techniques in Public Relations and Advertising
No/Edition: 1
Authors: ŞAHİN E.

Advertisement Ethics and Legal Regulations in Turkey from the Perspective of Advertisement Practitioners: A Grounded Theory Analysis

2017
Journal / Book Name: Research Methods and Techniques in Public Relations and Advertising
No/Edition: 1
Authors: ŞAHIN E.

Using Fear Appeal in Political Advertisements and its Effecton Audiences: An Experimental Study

2017
Journal / Book Name: Sosyal Medya İletişimi
No/Edition: 1
Authors: ŞAHİN E., AYDIN B.O.

YouTube Tabanlı Marka Toplulukları Tipolojisi ve Bir Kozmetik Marka Topluluğunun Çözümlemesi

National Journals
Year
Content
2018
Journal / Book Name: Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi
No/Edition: 1/2
Authors: Emine Şahin

HIDDEN ADVERTISING PRACTICES IN ETHICAL PROBLEMATIC OF ADVERTİSİNG PUBLISHED ON THE SOCIAL MEDIA

2016
Journal / Book Name: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
No/Edition: 9(28)
Authors: DUĞAN Ö., ŞAHİN E.

Organ Bağışı Kamu Spotlarının Üniversite Öğrencileri Üzerinde Farkındalık Oluşturma Düzeyinin İncelenmesi

Communications Presented and Published In a Book In The National Scientific Meetings
Year
Content
2015
Journal / Book Name: Doğu Karadeniz Bölgesi Sürdürülebilir Turizm Kongresi
No/Edition: 1(1)
Authors: ŞAHIN E., TÜRKAL, İ.

Sürdürülebilir Turizm Alanında Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Kullanılması: Hospitalityclub Ağı Örneği

2011
Journal / Book Name: 1. Ulusal medya ve Etik Sempozyumu
No/Edition: 940399

Gazetelerin Çocuklara Yönelik Cinsel İstismarı Sunumu Üzerine Bir Söylem Analizi Çalışması

Other Publications
Year
Content
2018
Journal / Book Name: İletişim Sosyolojisi
No/Edition: 1
Authors: ŞAHIN E.

İletişim Dili Olarak Moda

2018
Journal / Book Name: Public Relations and Advertising Theories Concepts and Practices
No/Edition: 1
Authors: AYDIN B.O, ŞAHİN E. & DUĞAN Ö.(Eds.)

Public Relations and Advertising Theories Concepts and Practices

2017
Journal / Book Name: Research Methods and Techniques in Public Relations and Advertising
No/Edition: 1
Authors: AYDIN B.O., ŞAHİN E.(Eds)

Research Methods and Techniques in Public Relations and Advertising

GAZIANTEP UNIVERSITY

Address Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye
Phone +90 (342) 360 1200   &  +90 (342) 317 1000
Fax +90 (342) 360 1013
E-mail information@gantep.edu.tr
Design ~GAUN WebTeam