- EFMB206 Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu (2-0)2
AKTS:4
- Dikkat eksikliği ve
hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel
belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin
çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin
nedenleri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB olan çocuklara
yaklaşım biçimleri; DEHB olan öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olan
çocukların eğitimi; okul-aile işbirliğinin sağlanması.
- EFMB208 Eğitim Antropolojisi (2-0)2 AKTS:4
- Antropolojinin
konusu, temel kavramları, tarihçesi ve yöntemi; sosyal-kültürel antropolojide
temel yaklaşımlar; antropolojik yönden eğitim ve eğitim antropolojisinin temel
kavramları: Kültür, kültürleşme, kültürlenme, uyarlama, alt kültür, karşıt
kültür, ortak kültür vd.; eğitimin kültürel temelleri ve işlevleri; kültürler
arası farklılaşma, eğitim ve öğrenme; bir yaşama alanı olarak okul, okul
kültürleri ve etnografileri; medya, kitle iletişim araçları, popüler kültür ve
eğitim; küreselleşme, kültürel etkileşim, kültürel okuryazarlık ve eğitim; Türk
kültür ve medeniyet tarihinde sözlü ve yazılı edebi eserlerde eğitim; Türk aile
yapısında ebeveyn ve çocukların rolleri.
- EFMB2010 Eğitim Tarihi (2-0)2 AKTS:4
- Antik dönemde (Eski
Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hint, Çin, Antik Yunan ve Roma uygarlıklarında)
eğitim; Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu, Batı ve İslam toplumlarında eğitim;
Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim; Endüstri Çağı ve Modern
Dönemde eğitim; İslam kültür ve medeniyetinin Batı medeniyeti ile ilişkileri;
millî/ulus devletlerin doğması ve millî eğitim sistemlerinin gelişmesi;
post-modern toplum tartışmaları ve eğitim; Antik dönemden bugüne dünyada
eğitimde yaşanan temel değişimler ve dönüşümler.
|