- EFMB408 Öğrenme Güçlüğü (2-0)2 AKTS:4
- Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve
sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme
sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli;
tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve
akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel
dayanağı olan uygulamalar; okuma, yazma ve matematik becerilerini destekleme;
akademik olmayan becerileri destekleme.
- EFMB410
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama (2-0)2 AKTS:4
- Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi;
bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme,
kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede
uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları
belirleme; kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek
düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında
bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.
- EFMB412
Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim (2-0)2 AKTS:4
- Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları;
sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme
bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği
ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre;
ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde
sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik
gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları,
somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin
sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi.
- EFMB414
Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme (2-0)2 AKTS:4
- Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin
eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim,
mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin
eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu
öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat
boyu öğrenme uygulamaları.
|