- EFMB306 Eğitimde Drama (2-0)2 AKTS:4
- Drama ve yaratıcı
dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro
pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun,
çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları
ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal
olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları;
eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının
hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı.
- EFMB308Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi (2-0)2
AKTS:4
- Hastanede
yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları,
ruhsal durumları; hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim;
hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; hastanede
yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb.
etkinlik planı hazırlama ve uygulama; hastane okulları ile ölümcül hastalığı
olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim.
- EFMB310 Kapsayıcı Eğitim (2-0)2 AKTS:4
- Kapsayıcılık
ve kapsayıcılığın içeriği; kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi;
kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat;
kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; kapsayıcı eğitimde öğretmen
rolleri; kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; kapsayıcı eğitimde tutum
ve değerler; kapsayıcı okul ve sınıf; kapsayıcı eğitim için eylem planı
hazırlama; kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran
özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek, öğretimi
farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama, ders
materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; ders tasarlama
uygulamaları.
- EFMB312 Karakter ve Değer Eğitimi (2-0)2 AKTS:4
- Kavramsal çerçeve:
Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter
gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul;
değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel,
toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım
ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve
birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve
değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri;
modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma
sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle
ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları;
karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
|