- EFMB206Dikkat Eksikliği ve
Hiperaktivite Bozukluğu (2-0)2 AKTS:4
- Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB)
tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı
hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul
başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri; DEHB oluşumunda risk
faktörleri; DEHB tipleri; DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri; DEHB olan
öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olan çocukların eğitimi; okul-aile
işbirliğinin sağlanması.
- EFMB208Eğitim Antropolojisi(2-0)2
AKTS:4
- Antropolojinin konusu, temel kavramları, tarihçesi
ve yöntemi; sosyal-kültürel antropolojide temel yaklaşımlar; antropolojik
yönden eğitim ve eğitim antropolojisinin temel kavramları: Kültür, kültürleşme,
kültürlenme, uyarlama, alt kültür, karşıt kültür, ortak kültür vd.; eğitimin
kültürel temelleri ve işlevleri; kültürler arası farklılaşma, eğitim ve
öğrenme; bir yaşama alanı olarak okul, okul kültürleri ve etnografileri; medya,
kitle iletişim araçları, popüler kültür ve eğitim; küreselleşme, kültürel
etkileşim, kültürel okuryazarlık ve eğitim; Türk kültür ve medeniyet tarihinde
sözlü ve yazılı edebi eserlerde eğitim; Türk aile yapısında ebeveyn ve
çocukların rolleri.
- EFMB210Eğitim Tarihi(2-0)2
AKTS:4
- Antik dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hint,
Çin, Antik Yunan ve Roma uygarlıklarında) eğitim; Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu,
Batı ve İslam toplumlarında eğitim; Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve
eğitim; Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim; İslam kültür ve medeniyetinin
Batı medeniyeti ile ilişkileri; millî/ulus devletlerin doğması ve millî eğitim
sistemlerinin gelişmesi; post-modern toplum tartışmaları ve eğitim; Antik
dönemden bugüne dünyada eğitimde yaşanan temel değişimler ve dönüşümler.
|