GENEL VE ORTAK SEÇMELİ DERSLER:
- GOS110 Briç (1-1)0 AKTS:1
- Briçe giriş, tarihçe, temel kavramlar, artırma, oyun, puan
sayma, açılış konuşmaları, artırmanın amaçları, bir sanzatü açışına yanıtlar,
ek puanların sayılması, bir renk açılışına yanıtlar, açanın rebidleri,
deklaranın oyunu, üste konuşmalar, uyandırma konturları, iki terfi açışı, zayıf
konuşmalar, santazü yapısı, stayman konvansiyonu, minör renk yanıtları,
yükselmeden sonraki konuşmalar, şilem konuşmaları, savunma oyunu.
- GOS111 Satranç (1-1)0 AKTS:1
- Satrancın tarihçesi. Satranca giriş: Kalenin, piyonun, vezirin,
şahın, at ve filin hareketlerinin incelenmesi. Taşların alınışı. Büyük ve küçük
rok hareketlerinin incelenmesi. Notasyonun tanımı. Aletlerin karşılaştırmalı
değerleri. Zorunlu hamle. Açmaz, çifte şah çekme kavramlarının incelenmesi.
Genel oyun kurallarının incelenmesi. Oyun kazanma ile ilgili temel çalışmalar:
Açık ve kapalı hatların incelenmesi, piyon finalleri, kazanca giden yollar. Mat
problemlerinin çözümü: Bir ve iki hamlelik mat problemlerinin incelenmesi.
- GOS112 Temel Spor Uygulamaları (1-1)0
AKTS:1
- Temel Spor Uygulamaları dersinin amacı, tarihçesi,
sporun toplumdaki yeri ve önemi, spor türleri, spor sosyolojisi ve boş zaman
eğitimi. Organizmanın spora hazırlanması, ısınma ve soğuma. Sağlıklı Yaşam ve
sporun insan organizmasındaki etkileri. Antreman prensipleri. Yaşam boyu spor.
Uygulamalar.
- GOS113 İzcilik (1-1)0 AKTS:1
- İzcilik teknik becerilerini uygular. İzciliğin
kuralları. İzcilik ile ilgili temel becerilerin uygulanması.
- GOS114 Bisiklet (1-1)0 AKTS:1
- Günlük yaşam içerisinde sağlıklı yaşam için gereken
spor ve egzersiz yapma alışkanlığı kazandırmak. Bisiklet sporunda temel
tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak verilmesi. Bisiklet sporunun fizyolojik
ve psikolojik faydalarının anlatımı.
- GOS115 Dağcılık (1-1)0 AKTS:1
- Dağcılık Tekniği ve teorisi konularına
değinilecektir.
- GOS116 Atıcılık (1-1)0 AKTS:1
- Giriş: Temel atıcılık bilgileri ve terimleri. Atışta
kullanılan silahlar, mühimmat ve ekipman. Atış emniyet tedbirleri. Atıcılık
tipleri: Spor amaçlı atıcılık (Trap ve skeet), Av amaçlı atıcılık.
- GOS117 Trekking (1-1)0 AKTS:1
- Doğal alanlar, yürüyüşün faydaları. Doğa yürüyüşü
nedir? Yürüyüş teknikleri. Yön bulma teknikleri. Malzemeler ve kullanma
yöntemleri. İzcilik. Dağcılık. Nordikwalking hakkında bilgi. Doğa yürüyüşü planlama
teknikleri.
- GOS118 Sağlıklı Yaşam ve Spor (1-1)0 AKTS:1
- Beden eğitimi ve sporun kavramlarını;Fiziksel,
fizyolojik ve psiko-sosyal çalışma alanlarının spor bilimi ile ilişkileri;
Fiziksel uygunluk ve fiziksel aktivite arasındaki ilişki; Fiziksel uygunluk ile
ilgili kavramlar; Fiziksel uygunluğun önemi; Fiziksel aktivite ve sağlık
ilişkisi; Fiziksel uygunluğun geliştirilmesinde kullanılan temel antreman
metotlarını tanıyabilme; Uygulamalar.
- GOS121 Plastik Sanatlar (1-1)0 AKTS:1
- Temel sanat eğitimi içerisinde yer alan kara kalem,
desen, yağlı boya, heykel, rölyef, mask, büst ve baskı çalışmalarının
uygulamalı olarak öğretilmesi.
- GOS122 Sanat Tarihi (1-1)0 AKTS:1
- Sanat ve Sanat Tarihi Nedir? Prehistorik Sanat.
Kalkolitik ve Tunç Çağı Sanatı. Demir Çağı Sanatı. Mezopotamya Sanatı ve Mısır
Sanatı. Doğu Sanatı. Yunan Sanatı. Roma ve Bizans Sanatı. Selçuklu Sanatı.
Osmanlı Sanatı. Avrupa Sanatı. Rönesans Dönemi Sanat. Rönesans Sonrası Avrupa
Sanatı. Modern Sanat Akımları.
- GOS123 Müzik Dersi (1-1)0 AKTS:1
- Seçmeli müzik dersi genel anlamında genel bir kültür
edinmesini hedeflemiştir. Öncelikle öğrenci ile sanat ve estetik kavramları
üzerine konuşulur ve tanımları yapılarak öğrencinin sanatın tanımına dair temel
bilgileri alması sağlanır. Müzik sanatını tarihi ve kökeni itibarı ile müziğin
yapısı hakkında öğrenciye bilgi verilir. Aynı zamanda ilk çağdan günümüze
eserler öğrenciye dinletilerek öğrencinin duyumsama yolu ile bu kültürü
edinmesi sağlanır. Batı müziği ve Türk müziği form ve yapıları hakkında
konuşularak gerekli notlar öğrencilere verilir. Şarkı, Türkü, Dini musiki ve
temel Türk müziği kavramları üzerine dinlemeler yapılır. Türk Halk Müziği, Türk
Sanat Müziği ve Türk Dini Musikisi üzerine öğrenciye notlar verilir. Öğrenciler
ile batı müziğinin temel formları olan Opera, Sonat ve Senfonik müzik
kavramları dinletilerek temel tanımların olduğu notlar öğrenci ile paylaşılır.
Çalgılar ve çalgı yapıları hakkında bilgiler verilir.
- GOS124 Türk Halk Oyunları(1-1)0 AKTS:1
- Genel dans bilgisi ve Türk halk danslarının
tanım ve işlevleri, ritim bilgisi, temel adımlar, Türk halk danslarının
yörelere göre dağılımı (Halay, Bar, Zeybek, Kaşık-Karşılama, Horon, Hora vb.)
ve bu danslara örnek verilmesi. Halayların genel tanımı ve üçayak dansının
müzikle uygulanması. Halay dans kümesi; Delilo dansının ritim ve müzikle
uygulanması.Halay dans kümesi anlatımı, Düzayak dansının rıtim ve müzikle
uygulanması. Zeybek dansının ve yöresinin genel tanımı; Harmandalı dansının
ritim ve müzikle uygulanması. Seğmen dansının ve yöresinin genel tanımı; Seğmen
dansının ritim ve müzikle uygulanması. Horon dansının ve yöresinin genel
tanımı; Düz Horon dansının ritim ve müzikle uygulanması. Horon yörelerinden
horon kurma düzeninin müzik ve ritimle uygulanması. Bar dans kümesinin ve
yöresinin genel tanımı ve Atabarı Dansının ritim ve müzikle uygulanması. Kaşık
Karşılama danslarının genel tanımı ve Yayla Yolları dansının ezgi ve ritimle
uygulanması. Karşılama dans kümesinden Kasap Havası dansının ezgi ve ritimle uygulanması.
- GOS131 Beden Eğitimi ve Spor Uygulamaları(1-1)0 AKTS:1
- Beden
Eğitimi ve Sporun Temelleri, Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar, eğitim ve
öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer
bilimlerle ilişkisi, beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği, Türk
Eğitim ve Spor kurumları içindeki yeri ve işlevi.
- GOS133 Yöresel Halk Oyunları(1-1)0 AKTS:1
- Yöresel Halk Oyunları, tüm gelişim alanlarını
destekleyen en önemli disiplinlerden biridir ve evrensel bir dildir. Yöresel
Halk Oyunları dersinin genel amaçları, öğrencilerini estetik yönüyle
geliştirmek, yaratıcılık ve yeteneklerini geliştirmek yerel, bölgesel, ulusal
ve uluslar arası dans kültürlerini tanımak, kişisel ve özgüven gelişimlerine
katkı sağlamak Atatürk ilke ve inkılaplarına gönülden bağlı bireyler olarak
yetiştirmektir.
|